ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ Α΄ΤΑΞΗΣ!!
19 Μαΐου: Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου
Με αφορμή την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης πραγματοποίησαν μια σειρά από βιωματικές δραστηριότητες μέσα στην τάξη.
Αρχικά, τα παιδιά συζήτησαν με απλά λόγια για την έννοια του ξεριζωμού και της προσφυγιάς, ενώ προβληματίστηκαν γύρω από ένα σημαντικό ερώτημα:«Τι μπόρεσαν αυτοί οι άνθρωποι να πάρουν μαζί τους στη νέα τους πατρίδα;»
Οι δράσεις των μαθητών περιλάμβαναν:
Ήταν μια ξεχωριστή μέρα μνήμης, για να μην ξεχνάμε την αξία της ανθρώπινης ζωής και της ειρήνης!
Αρχικά, τα παιδιά συζήτησαν με απλά λόγια για την έννοια του ξεριζωμού και της προσφυγιάς, ενώ προβληματίστηκαν γύρω από ένα σημαντικό ερώτημα:«Τι μπόρεσαν αυτοί οι άνθρωποι να πάρουν μαζί τους στη νέα τους πατρίδα;»
Οι δράσεις των μαθητών περιλάμβαναν:
- Προβολή εκπαιδευτικών animation: Τα παιδιά παρακολούθησαν τα βίντεο «Μια χούφτα πατρίδα» και «Το κλειδί και η φυσαρμόνικα». Μέσα από τη συζήτηση που ακολούθησε, κατάλαβαν ότι οι πρόσφυγες δεν έφεραν μαζί τους υλικά αγαθά, αλλά όλα όσα έκρυβαν στο μυαλό και στην καρδιά τους: τις γνώσεις, τη μουσική, τους χορούς, τα έθιμα, την πίστη, τη διάλεκτο και τις συνταγές τους.
- Δημιουργία αφισών: Τα παιδιά έφτιαξαν δύο ομαδικές αφίσες, τις οποίες ανάρτησαν σε χώρους του σχολείου μας.
- Γνωριμία με την ποντιακή διάλεκτο: Παρακολούθησαν το γνωστό παραμύθι «Τα τρία γουρουνάκια» σε μορφή κόμικ στην ποντιακή διάλεκτο (με ελληνικούς υπότιτλους) και προσπάθησαν με ενθουσιασμό να θυμηθούν και να επαναλάβουν ποντιακές λέξεις.
Ήταν μια ξεχωριστή μέρα μνήμης, για να μην ξεχνάμε την αξία της ανθρώπινης ζωής και της ειρήνης!
Στις 29 Απριλίου 2026, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Τάξης επισκέφθηκαν τον Βοτανικό Κήπο Σταυρούπολης, στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και του «Ενεργού Πολίτη».
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, τα παιδιά γνώρισαν από κοντά πολλά διαφορετικά φυτά. Έμαθαν ότι στον κήπο υπάρχουν πάνω από 1.000 είδη, από την Ελλάδα αλλά και από άλλες χώρες.
Περπατώντας στα μονοπάτια, είδαν όμορφα δέντρα, βότανα και λουλούδια, όπως μανόλιες, έλατα , τριαντάφυλλα, ρίγανη κ.α.. Εντυπωσιάστηκαν επίσης από τα εξωτικά φυτά στο θερμοκήπιο, όπως μπαμπού, μπανανιές, σαρκοφάγα φυτά.
Τα παιδιά κατάλαβαν πόσο σημαντικά είναι τα φυτά για τη ζωή μας, αφού μας δίνουν οξυγόνο, σκιά, δροσιά, βοηθούν στη διατροφή μας και προστατεύουν το περιβάλλον.
Ξεχωριστή στιγμή της επίσκεψης ήταν όταν εμφανίστηκαν μικρές χελώνες, που ενθουσίασαν όλους τους μαθητές!
Στο τέλος, συμμετείχαν σε ένα διασκεδαστικό κουίζ και απάντησαν με επιτυχία σε πολλές ερωτήσεις, δείχνοντας πόσα πολλά έμαθαν.
Η εκδρομή ολοκληρώθηκε με χαμόγελα και όμορφες αναμνήσεις. Ήταν μια υπέροχη εμπειρία που βοήθησε τα παιδιά να αγαπήσουν ακόμη περισσότερο τη φύση και να καταλάβουν πόσο σημαντικό είναι να την προστατεύουμε!
Ευχαριστούμε θερμά τους δασκάλους κυρία Παναγιώτα και κύριο Χρήστο καθώς και τη σχολική μας τροχονόμο κυρία Μάρθα που μας συνόδεψαν στην επίσκεψή μας, ώστε να είμαστε ασφαλείς!
Γραμμένου Εμμανουλία, δασκάλα της Α΄τάξης
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, τα παιδιά γνώρισαν από κοντά πολλά διαφορετικά φυτά. Έμαθαν ότι στον κήπο υπάρχουν πάνω από 1.000 είδη, από την Ελλάδα αλλά και από άλλες χώρες.
Περπατώντας στα μονοπάτια, είδαν όμορφα δέντρα, βότανα και λουλούδια, όπως μανόλιες, έλατα , τριαντάφυλλα, ρίγανη κ.α.. Εντυπωσιάστηκαν επίσης από τα εξωτικά φυτά στο θερμοκήπιο, όπως μπαμπού, μπανανιές, σαρκοφάγα φυτά.
Τα παιδιά κατάλαβαν πόσο σημαντικά είναι τα φυτά για τη ζωή μας, αφού μας δίνουν οξυγόνο, σκιά, δροσιά, βοηθούν στη διατροφή μας και προστατεύουν το περιβάλλον.
Ξεχωριστή στιγμή της επίσκεψης ήταν όταν εμφανίστηκαν μικρές χελώνες, που ενθουσίασαν όλους τους μαθητές!
Στο τέλος, συμμετείχαν σε ένα διασκεδαστικό κουίζ και απάντησαν με επιτυχία σε πολλές ερωτήσεις, δείχνοντας πόσα πολλά έμαθαν.
Η εκδρομή ολοκληρώθηκε με χαμόγελα και όμορφες αναμνήσεις. Ήταν μια υπέροχη εμπειρία που βοήθησε τα παιδιά να αγαπήσουν ακόμη περισσότερο τη φύση και να καταλάβουν πόσο σημαντικό είναι να την προστατεύουμε!
Ευχαριστούμε θερμά τους δασκάλους κυρία Παναγιώτα και κύριο Χρήστο καθώς και τη σχολική μας τροχονόμο κυρία Μάρθα που μας συνόδεψαν στην επίσκεψή μας, ώστε να είμαστε ασφαλείς!
Γραμμένου Εμμανουλία, δασκάλα της Α΄τάξης
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Γης, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ Τάξης έγιναν για λίγο «πρεσβευτές του περιβάλλοντος»! Μέσα από το παιχνίδι, την τέχνη και τη συζήτηση, ανακαλύψαμε πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε τον πλανήτη που μας φιλοξενεί.
Η δράση μας ολοκληρώθηκε με το τραγούδι «Η Γη είναι το σπίτι μας». Τα παιδιά έδωσαν μια σημαντική υπόσχεση: να αγαπούν και να προστατεύουν το περιβάλλον, κάνοντας την ανακύκλωση, την εξοικονόμηση νερού και τον σεβασμό στη φύση τρόπο ζωής!
«Ο πλανήτης μας χρειάζεται όλους, όσο μικροί κι αν είμαστε!»
Γραμμένου Εμμανουλία, δασκάλα της Α΄τάξης
- Ξεκινήσαμε με μια απλή ερώτηση: «Πώς φερόμαστε εμείς οι άνθρωποι στη Γη;». Οι αυθόρμητες απαντήσεις των παιδιών μας βοήθησαν να καταλάβουμε την επίδραση των πράξεών μας στο περιβάλλον.
- Προβολή video Animation: Παρακολουθήσαμε το βίντεο «Wake up Call», το οποίο μας θύμισε ότι δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο και ότι πρέπει όλοι να αλλάξουμε συνήθειες.
- Γράψαμε στον πίνακα της τάξης μας ιδέες για την προστασία της φύσης. Οι μικροί μαθητές πρότειναν λύσεις που μπορούμε να εφαρμόσουμε όλοι καθημερινά.
- Εκφράσαμε την αγάπη μας για τον πλανήτη χρωματίζοντας αφίσες και πλάθοντας τη δική μας «Γη» με πλαστελίνη.
Η δράση μας ολοκληρώθηκε με το τραγούδι «Η Γη είναι το σπίτι μας». Τα παιδιά έδωσαν μια σημαντική υπόσχεση: να αγαπούν και να προστατεύουν το περιβάλλον, κάνοντας την ανακύκλωση, την εξοικονόμηση νερού και τον σεβασμό στη φύση τρόπο ζωής!
«Ο πλανήτης μας χρειάζεται όλους, όσο μικροί κι αν είμαστε!»
Γραμμένου Εμμανουλία, δασκάλα της Α΄τάξης
«Βλέπουμε τον κόσμο με άλλα μάτια»
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού, οι μαθητές της Α’ Τάξης συμμετείχαν σε μια σειρά από βιωματικές δραστηριότητες.
Στόχος μας ήταν να γνωρίσουμε τι είναι ο αυτισμός, να κατανοήσουμε τη διαφορετικότητα και να καλλιεργήσουμε τον σεβασμό και την αποδοχή.
Οι δράσεις μας περιλάμβαναν:
Γραμμένου Εμμανουλία, δασκάλα της Α΄τάξης
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού, οι μαθητές της Α’ Τάξης συμμετείχαν σε μια σειρά από βιωματικές δραστηριότητες.
Στόχος μας ήταν να γνωρίσουμε τι είναι ο αυτισμός, να κατανοήσουμε τη διαφορετικότητα και να καλλιεργήσουμε τον σεβασμό και την αποδοχή.
Οι δράσεις μας περιλάμβαναν:
- Συζήτηση & Προβολή: Μιλήσαμε για τον αυτισμό και παρακολουθήσαμε μικρά βίντεο animations που μας βοήθησαν να δούμε τον κόσμο μέσα από τα μάτια των ατόμων στο φάσμα. «Ο δικός μου ο κόσμος», «Τι είναι ο αυτισμός- Ειδική Αγωγή»
- Μουσική & Συναίσθημα: Ακούσαμε τραγούδια που μας άγγιξαν και μας βοήθησαν να έρθουμε πιο κοντά σε αυτά τα άτομα. «Στο φάσμα της ψυχής», «Το γυάλινο βασίλειο».
- Διαδραστική Μάθηση: Παίξαμε ένα ψηφιακό κουίζ γνώσεων, μαθαίνοντας σημαντικές πληροφορίες με διασκεδαστικό τρόπο.
- Δημιουργική Γραφή & Τέχνη: Φτιάξαμε ακροστιχίδα με τη λέξη «ΑΠΟΔΟΧΗ» και δημιουργήσαμε ομαδικές αφίσες για τη μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου.
- Πρότυπα Ζωής: Γνωρίσαμε σπουδαίους ανθρώπους με αυτισμό που έχουν διαπρέψει στις επιστήμες και τις τέχνες.
Γραμμένου Εμμανουλία, δασκάλα της Α΄τάξης
Στο πλαίσιο των δράσεων για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, οι μαθητές της Α’ Τάξης συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες ευαισθητοποίησης.
Αρχικά, μιλήσαμε για τα συναισθήματά μας: Πότε νιώθουμε χαρά, λύπη, θυμό, φόβο.
Διαβάσαμε το βιβλίο «Τα παπούτσια των άλλων» και προσπαθήσαμε να μπούμε για λίγο στη θέση των γύρω μας. Ανά ομάδες μπήκαμε εναλλάξ στη θέση αυτού που αποκλείει και στη θέση αυτού που έχει αποκλειστεί από το παιχνίδι.
Έπειτα ζωγραφίσαμε τα αγαπημένα μας παπούτσια.
Η πιο όμορφη στιγμή της ημέρας ήταν όταν αναρωτηθήκαμε: «Τι μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας;». Αντί για άσχημες πράξεις, τα παιδιά πρότειναν:
Τέλος βρήκαμε να πούμε ωραία πράγματα που μας αρέσουν στους συμμαθητές μας, ακούσαμε, τραγουδήσαμε και χορέψαμε το τραγούδι των Locomodo «Υπάρχουν χέρια».
Γραμμένου Εμμανουλία, δασκάλα της Α΄τάξης
Αρχικά, μιλήσαμε για τα συναισθήματά μας: Πότε νιώθουμε χαρά, λύπη, θυμό, φόβο.
Διαβάσαμε το βιβλίο «Τα παπούτσια των άλλων» και προσπαθήσαμε να μπούμε για λίγο στη θέση των γύρω μας. Ανά ομάδες μπήκαμε εναλλάξ στη θέση αυτού που αποκλείει και στη θέση αυτού που έχει αποκλειστεί από το παιχνίδι.
Έπειτα ζωγραφίσαμε τα αγαπημένα μας παπούτσια.
Η πιο όμορφη στιγμή της ημέρας ήταν όταν αναρωτηθήκαμε: «Τι μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας;». Αντί για άσχημες πράξεις, τα παιδιά πρότειναν:
- Να αγκαλιάζουμε και να χαϊδεύουμε.
- Να γράφουμε και να ζωγραφίζουμε.
- Να χαιρετάμε, να χειροκροτάμε να βοηθάμε και πολλά ακόμη.
Τέλος βρήκαμε να πούμε ωραία πράγματα που μας αρέσουν στους συμμαθητές μας, ακούσαμε, τραγουδήσαμε και χορέψαμε το τραγούδι των Locomodo «Υπάρχουν χέρια».
Γραμμένου Εμμανουλία, δασκάλα της Α΄τάξης
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή
Την Τετάρτη 21 Ιανουαρίου, οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στις εγκαταστάσεις της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής.
Τα παιδιά συμμετείχαν στα προγράμματα «Σιτάρι: από το χωράφι στο τραπέζι μας» και «Ένα πιάτο για την υγεία μας».
Ειδικότερα, η Α΄ τάξη παρακολούθησε το πρόγραμμα για το σιτάρι, μέσα από το οποίο οι μαθητές:
Τα παιδιά συμμετείχαν στα προγράμματα «Σιτάρι: από το χωράφι στο τραπέζι μας» και «Ένα πιάτο για την υγεία μας».
Ειδικότερα, η Α΄ τάξη παρακολούθησε το πρόγραμμα για το σιτάρι, μέσα από το οποίο οι μαθητές:
- Φύτεψαν τους σπόρους σιταριού σε ατομικά γλαστράκια.
- Ξεναγήθηκαν στο «Σπίτι των Εργαλείων της Παράδοσης» (Συλλογή Παύλου & Άριαν Κοντέλλη), όπου γνώρισαν τα παραδοσιακά εργαλεία και τον κύκλο καλλιέργειας της γης.
- Παρατήρησαν γεωργικά μηχανήματα.
- Δημιούργησαν, ζυμώνοντας το δικό τους ψωμί και μαθαίνοντας για τη θρεπτική αξία των δημητριακών.
- Πειραματίστηκαν, παρατηρώντας τη δράση του ζυμομύκητα της μαγιάς σε ένα εντυπωσιακό πείραμα με μπαλόνι που φουσκώνει!
Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2025
Μια ιδιαίτερα χρήσιμη ενημερωτική δράση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ και Β΄ Τάξης είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν από κοντά μια οδοντίατρο και να μυηθούν στον κόσμο της στοματικής υγιεινής.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, τα παιδιά:
Γραμμένου Εμμανουλία, δασκάλα της Α΄τάξης
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, τα παιδιά:
- Ενημερώθηκαν για τη σημασία της πρόληψης και τον σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών.
- Έλυσαν τις απορίες τους, θέτοντας εύστοχες ερωτήσεις στην γιατρό.
- Υποβλήθηκαν σε προληπτικό στοματικό έλεγχο, μια διαδικασία απαραίτητη για τη διατήρηση της υγείας των δοντιών τους.
Γραμμένου Εμμανουλία, δασκάλα της Α΄τάξης
Μια αγκαλιά από κάρτες: Οι μαθητές της Α' Τάξης στέλνουν αγάπη στη «Μέριμνα Ζωής»
Δεκέμβριος 2025
ον φετινό Δεκέμβριο, οι μικροί μαθητές της Α’ Τάξης απέδειξαν ότι η αγάπη δεν χρειάζεται πολλά λόγια, αλλά πράξεις. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας που προηγήθηκε, καθώς και τα προγράμματα ψυχικής υγείας που υλοποιούνται στην τάξη, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τις έννοιες του σεβασμού και της αλληλεγγύης.
Έτσι με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό, δημιούργησαν χριστουγεννιάτικες κάρτες με ευχές και πολλές καρδούλες. Οι κάρτες αυτές προορίζονταν για τα παιδιά του Συλλόγου Ατόμων με Αναπηρία «Μέριμνα Ζωής», στέλνοντας ένα ζεστό μήνυμα αγάπης κι ενσυναίσθησης.
Γραμμένου Εμμανουλία, δασκάλα της Α΄τάξης
Έτσι με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό, δημιούργησαν χριστουγεννιάτικες κάρτες με ευχές και πολλές καρδούλες. Οι κάρτες αυτές προορίζονταν για τα παιδιά του Συλλόγου Ατόμων με Αναπηρία «Μέριμνα Ζωής», στέλνοντας ένα ζεστό μήνυμα αγάπης κι ενσυναίσθησης.
Γραμμένου Εμμανουλία, δασκάλα της Α΄τάξης
3 Δεκεμβρίου 2025
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, το σχολείο μας υλοποίησε τριήμερο πρόγραμμα δράσεων, με στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης στους μαθητές και στις μαθήτριές μας, καθώς και την προώθηση των αξιών της αποδοχής, της συμπερίληψης και του σεβασμού στη διαφορετικότητα.
Η Α΄ τάξη συμμετείχε με χαρά στα βιωματικά εργαστήρια με τους συναδέλφους της παράλληλης στήριξης, τη σχολική νοσηλεύτρια και τα βιωματικά παιχνίδια με τη γυμνάστριά μας.
Έτσι τα παιδιά έγιναν οδηγοί για τους συμμαθητές τους, δοκίμασαν την λεπτή τους κινητικότητα με διπλές κάλτσες στα χέρια, χρησιμοποίησαν την νοηματική γλώσσα, προσπάθησαν να διαβάσουν ακαταλαβίστικες λέξεις και προσπάθησαν να επικοινωνήσουν μέσω παντομίμας.
Στο τέλος ακούσαμε στην τάξη το τραγούδι «Παιδιά της άνοιξης» και τραγουδήσαμε όλοι μαζί το τραγούδι «Όπου υπάρχει αγάπη».
Γραμμένου Εμμανουλία, δασκάλα της Α΄τάξης
Η Α΄ τάξη συμμετείχε με χαρά στα βιωματικά εργαστήρια με τους συναδέλφους της παράλληλης στήριξης, τη σχολική νοσηλεύτρια και τα βιωματικά παιχνίδια με τη γυμνάστριά μας.
Έτσι τα παιδιά έγιναν οδηγοί για τους συμμαθητές τους, δοκίμασαν την λεπτή τους κινητικότητα με διπλές κάλτσες στα χέρια, χρησιμοποίησαν την νοηματική γλώσσα, προσπάθησαν να διαβάσουν ακαταλαβίστικες λέξεις και προσπάθησαν να επικοινωνήσουν μέσω παντομίμας.
Στο τέλος ακούσαμε στην τάξη το τραγούδι «Παιδιά της άνοιξης» και τραγουδήσαμε όλοι μαζί το τραγούδι «Όπου υπάρχει αγάπη».
Γραμμένου Εμμανουλία, δασκάλα της Α΄τάξης
11 Νοεμβρίου 2025
Ο κύριος σκοπός ενός πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής είναι η εκπαίδευση των μαθητών στους κανόνες οδικής κυκλοφορίας τόσο θεωρητικά όσο και βιωματικά και η καλλιέργεια μιας ορθής οδικής συμπεριφοράς και συνείδησης.
Σήμερα η Α' Δημοτικού του 6ου Δ.Σ. Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης επισκέφθηκε το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Ευόσμου.
Γραμμένου Εμμανουλία, δασκάλα της Α΄τάξης
2ος συνοδός εκπαιδευτικός:Αναστασιάδης Χρήστος,Τμήμα Ένταξης
3ος συνοδός, σχολική τροχονόμος, κα Γελαστοπούλου Μάρθα
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης(21 Σεπτεμβρίου), οι μικροί μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ Τάξης συμμετείχαν σε μια σειρά από βιωματικές δράσεις γεμάτες μηνύματα ελπίδας.
Η δράση μας ξεκίνησε με διάλογο:
Γραμμένου Εμμανουλία, δασκάλα της Α΄τάξης
Η δράση μας ξεκίνησε με διάλογο:
- Συζητήσαμε για τις έννοιες της ειρήνης και του πολέμου.
- Προβληματιστήκαμε για τα «καλά» της ειρήνης και τις δύσκολες συνέπειες και τη θλίψη που προκαλεί ο πόλεμος.
- Μπήκαμε στη θέση των άλλων, προσπαθώντας να νιώσουμε πώς αισθάνονται τα παιδιά που ζουν σε εμπόλεμες περιοχές.
Γραμμένου Εμμανουλία, δασκάλα της Α΄τάξης