Πρότυπο Ανάπτυξης Δράσεων Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας
Επίπεδο: Α΄ Δημοτικού
Θεματικά Πεδία
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης συμμετείχαν σε μια βιωματική δράση πικ-νικ στο όμορο, υιοθετημένο παρκάκι του σχολείου. Κάτω από τη σκιά των δέντρων, απόλαυσαν ένα υγιεινό κολατσιό που είχαν ετοιμάσει με τη βοήθεια των γονέων τους, μοιράστηκαν φρούτα και σπιτικά εδέσματα και βίωσαν τη χαρά της συνεργασίας και της προσφοράς.
Παράλληλα, παρατήρησαν το φυσικό περιβάλλον, συζήτησαν για τη σημασία της προστασίας του και φρόντισαν να αφήσουν τον χώρο καθαρό, συλλέγοντας όλα τα απορρίμματά τους. Μέσα από τη δράση ενισχύθηκαν αξίες όπως ο σεβασμός προς τη φύση, η υπευθυνότητα και η ενεργός συμμετοχή στην κοινότητα.
Μάθημα ή τομέας του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων που εντάσσεται:
Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, στη θεματική ενότητα «Φροντίζω το Περιβάλλον» και ειδικότερα στην υποενότητα «Οικολογική Συνείδηση». Συνδέθηκε επίσης με τη Μελέτη Περιβάλλοντος («Ερευνούμε το Περιβάλλον») και με τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας της Γης.
Διάρκεια: Απρίλιος – Μάιος
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός της δράσης οι μαθητές και οι μαθήτριες:
Η δράση πραγματοποιήθηκε στο υιοθετημένο παρκάκι που βρίσκεται δίπλα στο σχολικό συγκρότημα και αποτελεί σημείο αναφοράς για την καθημερινή επαφή των παιδιών με το φυσικό περιβάλλον.
Φάσεις Υλοποίησης
Διερεύνηση (2 διδακτικές ώρες)
Με αφορμή τις καθημερινές επισκέψεις των παιδιών στο υιοθετημένο παρκάκι, τόσο κατά τη λήξη του σχολικού ωραρίου όσο και κατά τις απογευματινές τους δραστηριότητες με τις οικογένειές τους, πραγματοποιήθηκε συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης. Μέσα από τη διαδικασία αυτή αποφασίστηκε η διοργάνωση ενός πικ-νικ στον συγκεκριμένο χώρο.
Προετοιμασία – Σχεδιασμός (8 διδακτικές ώρες)
Η δράση συνδέθηκε με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και αναπτύχθηκε μέσα από ποικίλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Οι μαθητές γνώρισαν τα φρούτα και τα λαχανικά, τις εποχές παραγωγής τους και συζήτησαν για τρόφιμα που μεταφέρονται από μακρινές χώρες Με στόχο την υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών και την καλλιέργεια της αξίας του μοιράσματος, οι μαθητές και οι μαθήτριες συμφώνησαν να φέρνουν στο σχολείο σπιτικό κολατσιό τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, να επιλέγουν συχνότερα φρούτα στη διατροφή τους και να μοιράζονται το φαγητό τους με τους συμμαθητές τους. Ως υπενθύμιση αυτής της κοινής δέσμευσης, τοποθέτησαν στο σπίτι τους, ενισχύοντας έτσι τη συνέπεια και τη συμμετοχή όλης της οικογένειας στην προσπάθεια αυτή.
Σε συνεργασία με τη σχολική νοσηλεύτρια, κ. Έλενα, ασχολήθηκαν με τη διάκριση υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών, ενώ αποτύπωσαν καλλιτεχνικά τα αγαπημένα τους φαγητά.
Παράλληλα, με την καθοδήγηση της μουσικού του σχολείου, κ. Θεοδώρας, τραγούδησαν σχετικά τραγούδια όπως «Ο Μάγειρας», «Φρούτα-Φρουτ» και «Τόσο Λάθος Διατροφή».
Επιπλέον, πραγματοποίησαν εκπαιδευτικές επισκέψεις στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή και στον Βοτανικό Κήπο, ενώ διάβασαν και επεξεργάστηκαν το βιβλίο «Ο Ωραίος Δαρείος».
Υλοποίηση (2 διδακτικές ώρες)
Η δράση κορυφώθηκε με την πραγματοποίηση του πικ-νικ στο παρκάκι. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, με τη βοήθεια των γονέων τους, είχαν προετοιμάσει από την προηγούμενη ημέρα το κολατσιό και τα απαραίτητα υλικά για τη δραστηριότητα.
Με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών καθώς και την υποστήριξη κάποιων γονέων , απόλαυσαν το γεύμα τους στη φύση, κάτω από τη σκιά των δέντρων, σε ένα κλίμα χαράς, συνεργασίας και αλληλεπίδρασης.
Επικοινωνία – Διάχυση
Η επιτυχής υλοποίηση της δράσης βασίστηκε στη σημαντική συμβολή και υποστήριξη των γονέων και κηδεμόνων.
Φωτογραφικό υλικό από τη δράση αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του σχολείου.
Αναστοχασμός (1 διδακτική ώρα)
Μετά την ολοκλήρωση της δράσης ακολούθησε συζήτηση στην τάξη, κατά την οποία οι μαθητές και οι μαθήτριες μοιράστηκαν τις εμπειρίες, τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους.
Τα παιδιά εξέφρασαν με ενθουσιασμό τη χαρά και την ικανοποίησή τους από τη συμμετοχή στη δράση, ενώ κοινή τους επιθυμία ήταν να επαναληφθεί σύντομα μια αντίστοιχη εμπειρία.
Μέσα από τέτοιες βιωματικές δράσεις, οι μαθητές καλλιεργούν υγιεινές συνήθειες, αναπτύσσουν περιβαλλοντική συνείδηση, κατανοούν τη σημασία των φυτών για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής και μαθαίνουν να λειτουργούν ως μια δεμένη, υπεύθυνη και ενεργή σχολική κοινότητα.
Γραμμένου Εμμανουλία ΠΕ 70
Καλαϊτσίδου Ελένη Σχολική νοσηλεύτρια
Λιαρδάκη Θεοδώρα Μουσικός
Θεματικά Πεδία
- 2ος Στόχος Βιώσιμης Ανάπτυξης: Μηδενική Πείνα
- 3ος Στόχος Βιώσιμης Ανάπτυξης: Καλή Υγεία και Ευημερία
- 12ος Στόχος Βιώσιμης Ανάπτυξης: Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή
- 13ος Στόχος Βιώσιμης Ανάπτυξης: Δράση για το Κλίμα
- 15ος Στόχος Βιώσιμης Ανάπτυξης: Ζωή στη Στεριά
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης συμμετείχαν σε μια βιωματική δράση πικ-νικ στο όμορο, υιοθετημένο παρκάκι του σχολείου. Κάτω από τη σκιά των δέντρων, απόλαυσαν ένα υγιεινό κολατσιό που είχαν ετοιμάσει με τη βοήθεια των γονέων τους, μοιράστηκαν φρούτα και σπιτικά εδέσματα και βίωσαν τη χαρά της συνεργασίας και της προσφοράς.
Παράλληλα, παρατήρησαν το φυσικό περιβάλλον, συζήτησαν για τη σημασία της προστασίας του και φρόντισαν να αφήσουν τον χώρο καθαρό, συλλέγοντας όλα τα απορρίμματά τους. Μέσα από τη δράση ενισχύθηκαν αξίες όπως ο σεβασμός προς τη φύση, η υπευθυνότητα και η ενεργός συμμετοχή στην κοινότητα.
Μάθημα ή τομέας του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων που εντάσσεται:
Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, στη θεματική ενότητα «Φροντίζω το Περιβάλλον» και ειδικότερα στην υποενότητα «Οικολογική Συνείδηση». Συνδέθηκε επίσης με τη Μελέτη Περιβάλλοντος («Ερευνούμε το Περιβάλλον») και με τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας της Γης.
Διάρκεια: Απρίλιος – Μάιος
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός της δράσης οι μαθητές και οι μαθήτριες:
- Να επιλέγουν υγιεινές και σπιτικές τροφές, αποφεύγοντας τη σπατάλη τροφίμων.
- Να υιοθετούν οικολογικές καταναλωτικές συνήθειες και να συμβάλλουν στη μείωση των απορριμμάτων.
- Να αναπτύξουν σεβασμό, αγάπη και υπευθυνότητα απέναντι στο φυσικό περιβάλλον.
- Να γνωρίσουν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και τη συμβολή των φυτών στην κλιματική προσαρμογή.
- Να βιώσουν τη σημασία του μοιράσματος, της συνεργασίας και της συμμετοχής σε μια κοινότητα που δρα συλλογικά.
- Να συμμετέχουν ενεργά σε δράσεις προστασίας της φύσης.
Η δράση πραγματοποιήθηκε στο υιοθετημένο παρκάκι που βρίσκεται δίπλα στο σχολικό συγκρότημα και αποτελεί σημείο αναφοράς για την καθημερινή επαφή των παιδιών με το φυσικό περιβάλλον.
Φάσεις Υλοποίησης
Διερεύνηση (2 διδακτικές ώρες)
Με αφορμή τις καθημερινές επισκέψεις των παιδιών στο υιοθετημένο παρκάκι, τόσο κατά τη λήξη του σχολικού ωραρίου όσο και κατά τις απογευματινές τους δραστηριότητες με τις οικογένειές τους, πραγματοποιήθηκε συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης. Μέσα από τη διαδικασία αυτή αποφασίστηκε η διοργάνωση ενός πικ-νικ στον συγκεκριμένο χώρο.
Προετοιμασία – Σχεδιασμός (8 διδακτικές ώρες)
Η δράση συνδέθηκε με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και αναπτύχθηκε μέσα από ποικίλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Οι μαθητές γνώρισαν τα φρούτα και τα λαχανικά, τις εποχές παραγωγής τους και συζήτησαν για τρόφιμα που μεταφέρονται από μακρινές χώρες Με στόχο την υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών και την καλλιέργεια της αξίας του μοιράσματος, οι μαθητές και οι μαθήτριες συμφώνησαν να φέρνουν στο σχολείο σπιτικό κολατσιό τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, να επιλέγουν συχνότερα φρούτα στη διατροφή τους και να μοιράζονται το φαγητό τους με τους συμμαθητές τους. Ως υπενθύμιση αυτής της κοινής δέσμευσης, τοποθέτησαν στο σπίτι τους, ενισχύοντας έτσι τη συνέπεια και τη συμμετοχή όλης της οικογένειας στην προσπάθεια αυτή.
Σε συνεργασία με τη σχολική νοσηλεύτρια, κ. Έλενα, ασχολήθηκαν με τη διάκριση υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών, ενώ αποτύπωσαν καλλιτεχνικά τα αγαπημένα τους φαγητά.
Παράλληλα, με την καθοδήγηση της μουσικού του σχολείου, κ. Θεοδώρας, τραγούδησαν σχετικά τραγούδια όπως «Ο Μάγειρας», «Φρούτα-Φρουτ» και «Τόσο Λάθος Διατροφή».
Επιπλέον, πραγματοποίησαν εκπαιδευτικές επισκέψεις στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή και στον Βοτανικό Κήπο, ενώ διάβασαν και επεξεργάστηκαν το βιβλίο «Ο Ωραίος Δαρείος».
Υλοποίηση (2 διδακτικές ώρες)
Η δράση κορυφώθηκε με την πραγματοποίηση του πικ-νικ στο παρκάκι. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, με τη βοήθεια των γονέων τους, είχαν προετοιμάσει από την προηγούμενη ημέρα το κολατσιό και τα απαραίτητα υλικά για τη δραστηριότητα.
Με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών καθώς και την υποστήριξη κάποιων γονέων , απόλαυσαν το γεύμα τους στη φύση, κάτω από τη σκιά των δέντρων, σε ένα κλίμα χαράς, συνεργασίας και αλληλεπίδρασης.
Επικοινωνία – Διάχυση
Η επιτυχής υλοποίηση της δράσης βασίστηκε στη σημαντική συμβολή και υποστήριξη των γονέων και κηδεμόνων.
Φωτογραφικό υλικό από τη δράση αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του σχολείου.
Αναστοχασμός (1 διδακτική ώρα)
Μετά την ολοκλήρωση της δράσης ακολούθησε συζήτηση στην τάξη, κατά την οποία οι μαθητές και οι μαθήτριες μοιράστηκαν τις εμπειρίες, τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους.
Τα παιδιά εξέφρασαν με ενθουσιασμό τη χαρά και την ικανοποίησή τους από τη συμμετοχή στη δράση, ενώ κοινή τους επιθυμία ήταν να επαναληφθεί σύντομα μια αντίστοιχη εμπειρία.
Μέσα από τέτοιες βιωματικές δράσεις, οι μαθητές καλλιεργούν υγιεινές συνήθειες, αναπτύσσουν περιβαλλοντική συνείδηση, κατανοούν τη σημασία των φυτών για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής και μαθαίνουν να λειτουργούν ως μια δεμένη, υπεύθυνη και ενεργή σχολική κοινότητα.
Γραμμένου Εμμανουλία ΠΕ 70
Καλαϊτσίδου Ελένη Σχολική νοσηλεύτρια
Λιαρδάκη Θεοδώρα Μουσικός
Πρότυπο Ανάπτυξης Δράσεων Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας
Επίπεδο Εκπαίδευσης
Α΄ Τάξη Δημοτικού
Θεματικά Πεδία
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης σχεδίασαν και υλοποίησαν μια δράση με στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της ευγνωμοσύνης, της συγχώρεσης και του σεβασμού προς τον συνάνθρωπο. Δημιούργησαν δύο ειδικά κουτιά, το «Κουτί του Ευχαριστώ» και το «Κουτί της Συγγνώμης», τα οποία τοποθετήθηκαν σε κοινόχρηστο χώρο του σχολείου.
Μέσα από τη δράση δόθηκε η δυνατότητα σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας να εκφράσουν, επώνυμα ή ανώνυμα, ευχαριστίες και συγγνώμες, ενισχύοντας την επικοινωνία, τη συνεργασία και το θετικό σχολικό κλίμα. Οι μαθητές ενημέρωσαν τις υπόλοιπες τάξεις για τον σκοπό της πρωτοβουλίας και τις προσκάλεσαν να συμμετάσχουν ενεργά.
Μάθημα ή τομέας του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων που εντάσσεται:
Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, στη θεματική ενότητα «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», και συνδέθηκε με το πρόγραμμα ψυχικής υγείας της τάξης «Μαθαίνοντας την τέχνη της συνύπαρξης: από τη σύγκρουση στη συνεργασία». Παράλληλα, συνδέθηκε με δράσεις που πραγματοποιήθηκαν με αφορμή τις Παγκόσμιες Ημέρες Ειρήνης, Ατόμων με Αναπηρία, κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, Αυτισμού και Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου.
Διάρκεια Υλοποίησης
Φεβρουάριος – Απρίλιος
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές αναμένεται να:
Η δράση πραγματοποιήθηκε στους χώρους του σχολείου και υποστηρίχθηκε από τον ψηφιακό χώρο επικοινωνίας της σχολικής μονάδας.
Φάσεις Υλοποίησης
Διερεύνηση(2-3ώρες)
Η δράση ξεκίνησε με αφορμή την προβολή του βίντεο animation «Η Ομπρέλα», το οποίο αποτέλεσε ερέθισμα για συζήτηση σχετικά με τις βιαστικές κρίσεις και τη σημασία της κατανόησης των συναισθημάτων των άλλων. Ακολούθησε η επεξεργασία λογοτεχνικών βιβλίων, όπως «Ο παράξενος χαρταετός» και «Τα Φλαφ της Ευτυχίας», μέσα από τα οποία οι μαθητές προβληματίστηκαν γύρω από την αξία της ευγνωμοσύνης και της συγχώρεσης.
Υλοποίηση(6 ώρες)
Με αφορμή της Κυριακής της Συγχωρήσεως οι μαθητές κατασκεύασαν και διακόσμησαν δύο κουτιά, το κουτί του Ευχαριστώ και το κουτί της Συγνώμης, τα οποία τοποθετήθηκαν σε κοινόχρηστο χώρο του σχολείου, δίπλα στον «Τοίχο της Αγάπης» και στη «Στάση της Φιλίας». Στη συνέχεια παρουσίασαν τη δράση στις υπόλοιπες τάξεις και προσκάλεσαν όλους τους μαθητές να συμμετάσχουν. Παράλληλα, συνέχισαν να επεξεργάζονται λογοτεχνικά έργα που προάγουν την αποδοχή, τη φιλία, τη συνεργασία και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.
Επικοινωνία και Διάχυση(1 ώρα)
Η δράση επεκτάθηκε και στην οικογένεια μέσω δύο επιμορφωτικών δράσεων για γονείς:
Αναστοχασμός(1 ώρα)
Με την ολοκλήρωση της δράσης πραγματοποιήθηκε συζήτηση αναστοχασμού στην τάξη. Οι μαθητές εξέφρασαν θετικά συναισθήματα, όπως χαρά, ενθουσιασμό και ικανοποίηση για τη συμμετοχή των συμμαθητών και των οικογενειών τους. Παράλληλα, αναγνώρισαν τη σημασία της ευγνωμοσύνης, της συγχώρεσης και της αλληλοκατανόησης στην καθημερινή ζωή και διατύπωσαν την επιθυμία να συμμετάσχουν και στο μέλλον σε παρόμοιες δράσεις.
Γραμμένου Εμμανουλία ΠΕ70
Καλαϊτσίδου Ελένη : Σχολική νοσηλεύτρια (ΠΕ 25)
Α΄ Τάξη Δημοτικού
Θεματικά Πεδία
- Στόχος 3: Καλή Υγεία και Ευημερία
- Στόχος 10: Λιγότερες Ανισότητες
- Στόχος 16: Ειρήνη, Δικαιοσύνη και Ισχυροί Θεσμοί
- Στόχος 17: Συνεργασία για την Επίτευξη των Στόχων
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης σχεδίασαν και υλοποίησαν μια δράση με στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της ευγνωμοσύνης, της συγχώρεσης και του σεβασμού προς τον συνάνθρωπο. Δημιούργησαν δύο ειδικά κουτιά, το «Κουτί του Ευχαριστώ» και το «Κουτί της Συγγνώμης», τα οποία τοποθετήθηκαν σε κοινόχρηστο χώρο του σχολείου.
Μέσα από τη δράση δόθηκε η δυνατότητα σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας να εκφράσουν, επώνυμα ή ανώνυμα, ευχαριστίες και συγγνώμες, ενισχύοντας την επικοινωνία, τη συνεργασία και το θετικό σχολικό κλίμα. Οι μαθητές ενημέρωσαν τις υπόλοιπες τάξεις για τον σκοπό της πρωτοβουλίας και τις προσκάλεσαν να συμμετάσχουν ενεργά.
Μάθημα ή τομέας του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων που εντάσσεται:
Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, στη θεματική ενότητα «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», και συνδέθηκε με το πρόγραμμα ψυχικής υγείας της τάξης «Μαθαίνοντας την τέχνη της συνύπαρξης: από τη σύγκρουση στη συνεργασία». Παράλληλα, συνδέθηκε με δράσεις που πραγματοποιήθηκαν με αφορμή τις Παγκόσμιες Ημέρες Ειρήνης, Ατόμων με Αναπηρία, κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, Αυτισμού και Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου.
Διάρκεια Υλοποίησης
Φεβρουάριος – Απρίλιος
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές αναμένεται να:
- αναπτύξουν δεξιότητες ενσυναίσθησης και ενεργητικής ακρόασης,
- καλλιεργήσουν την αποδοχή της διαφορετικότητας και της μοναδικότητας κάθε ατόμου,
- αναγνωρίζουν την αξία της ευγνωμοσύνης και της συγχώρεσης στις ανθρώπινες σχέσεις,
- ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση και την ψυχική τους ανθεκτικότητα,
- υιοθετήσουν στάσεις συνεργασίας, αλληλεγγύης και κοινωνικής υπευθυνότητας.
Η δράση πραγματοποιήθηκε στους χώρους του σχολείου και υποστηρίχθηκε από τον ψηφιακό χώρο επικοινωνίας της σχολικής μονάδας.
Φάσεις Υλοποίησης
Διερεύνηση(2-3ώρες)
Η δράση ξεκίνησε με αφορμή την προβολή του βίντεο animation «Η Ομπρέλα», το οποίο αποτέλεσε ερέθισμα για συζήτηση σχετικά με τις βιαστικές κρίσεις και τη σημασία της κατανόησης των συναισθημάτων των άλλων. Ακολούθησε η επεξεργασία λογοτεχνικών βιβλίων, όπως «Ο παράξενος χαρταετός» και «Τα Φλαφ της Ευτυχίας», μέσα από τα οποία οι μαθητές προβληματίστηκαν γύρω από την αξία της ευγνωμοσύνης και της συγχώρεσης.
Υλοποίηση(6 ώρες)
Με αφορμή της Κυριακής της Συγχωρήσεως οι μαθητές κατασκεύασαν και διακόσμησαν δύο κουτιά, το κουτί του Ευχαριστώ και το κουτί της Συγνώμης, τα οποία τοποθετήθηκαν σε κοινόχρηστο χώρο του σχολείου, δίπλα στον «Τοίχο της Αγάπης» και στη «Στάση της Φιλίας». Στη συνέχεια παρουσίασαν τη δράση στις υπόλοιπες τάξεις και προσκάλεσαν όλους τους μαθητές να συμμετάσχουν. Παράλληλα, συνέχισαν να επεξεργάζονται λογοτεχνικά έργα που προάγουν την αποδοχή, τη φιλία, τη συνεργασία και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.
Επικοινωνία και Διάχυση(1 ώρα)
Η δράση επεκτάθηκε και στην οικογένεια μέσω δύο επιμορφωτικών δράσεων για γονείς:
- Διαδικτυακή ομιλία με θέμα «Η δύναμη της συγχώρεσης – Ενισχύοντας τους οικογενειακούς δεσμούς», με εισηγήτρια τη Δρ. Πέλη Γαλίτη.
- Βιωματικό εργαστήριο σε συνεργασία με το Δίκτυο Άλφα με θέμα τα όρια στην παιδική ηλικία.
Αναστοχασμός(1 ώρα)
Με την ολοκλήρωση της δράσης πραγματοποιήθηκε συζήτηση αναστοχασμού στην τάξη. Οι μαθητές εξέφρασαν θετικά συναισθήματα, όπως χαρά, ενθουσιασμό και ικανοποίηση για τη συμμετοχή των συμμαθητών και των οικογενειών τους. Παράλληλα, αναγνώρισαν τη σημασία της ευγνωμοσύνης, της συγχώρεσης και της αλληλοκατανόησης στην καθημερινή ζωή και διατύπωσαν την επιθυμία να συμμετάσχουν και στο μέλλον σε παρόμοιες δράσεις.
Γραμμένου Εμμανουλία ΠΕ70
Καλαϊτσίδου Ελένη : Σχολική νοσηλεύτρια (ΠΕ 25)